Окна Небесные

Пятница, 2024-05-17, 1:28 AM

Приветствую Вас Гость | RSS | Главная | | Регистрация | Вход

Главная » 2013 » Март » 30 » Високий дух (укр.)
1:08 PM
Високий дух (укр.)

 

 

 

 

 

Є декілька подій описаних в Біблії, які найбільш відомі і згадуються найчастіше. Однією з таких є перебування пророка Даниїла у рові із левами. Відома подія, чи не так? В усіх ілюстро­ваних Бібліях ми можемо знай­ти це зображення.

 

А давайте пригадаємо чому Даниїл опинився у тому рові. Тому що цар Дарій збирався поставити його над усім цар­ством. А чому Дарій надумав так підвищити Даниїла, пам’я­та­єте? Процитую з Біблії: «бо в ньому (у Даниїлі) був високий дух».

 

Коли ми дивимось на гори, то про якусь, особливо високу ми робимо висновок – це висока гора. Коли нам доводиться порі­в­нювати висоту дерев, про най­вище ми також скажемо – це високе дерево. А якщо ми, яки­мось дивом, опинимось під хма­ро­чосом то у захопленні вугук­немо: "Який величезний цей буди­нок!” Дивлячись на висоту різ­них людей, ми про когось може­мо сказати – це висока людина. А на що дивився цар Дарій коли вирішив, що у Дани­їлі високий дух? У чому ми можемо поба­чити висоту духа? Дивна річ, але духовність має надзвичайно тілесні прояви та­кі як: достой­ну поведінку, муд­ре повод­жен­ня і звичайно ко­рисні для інших людей діла.

Так от, дивлячись на незчис­ленну кількість своїх слуг цар серед усіх виділяв Даниїла. Виявляється високий дух видно не гірше ніж високу людину, чи дерево, чи гору. З тією лише різницею, що високу людину видно одразу, а високий дух являється поступово, проя­вля­ючи себе високо у найсклад­ніших обставинах. Мова іде не за культурний, вихований дух, хоча ці прояви також прита­манні для високого духа, а саме за високий. Тому що вихова­ність при певних обставинах вичерпується. Наприклад коли сваряться молодий і старий, то обоє переходять на ТИ, хоча до сварки звертались один до од­ного на Ви. Високий же дух не тільки не буде вступати у свар­ку, а і при образі не перестане звертатись з повагою. Це най­менший приклад.

 

Та давайте повернемось до Даниїла. Його життя настільки відрізнялось від решти царед­ворців, що цар вирішив його поставити і над усім царством. Як ви думаєте чому цар прийняв таке рішення?

Одна з проблем усякої влади є конкуренція, кар’єризм, тобто прагнення вищого місця. Так от Дарій не бачив у Даниїлі конкурента. Цар міг спокійно довірити Да­ни­їлу усе своє цар­ство не хвилю­ючись, що Даниїл забажає зай­няти царське місце. А у той час заговори і перево­роти у владі були абсолютно нормальним явищем. Так ми бачимо прояв цього високого духа у відсут­ності кар’єризму і бажанні ца­рю­вати. Так, Даниїл опинився за певних обставин на вищих щаблях царства халдеїв, але був абсолютно вільний від своєї посади. Він не викорис­товував своє місце для збага­чення, про­кручування якихось сумнівних махінацій, як це прийнято у нас, тому ті, які шукали звину­вачення на нього нічого не мо­гли знайти. А це все прояв того ж високого духа і свідчить, що людина стоїть ви­ще за свої ко­рисні інтереси.

 

А потім, як ви добре знаєте, йому було заборонено під стра­хом смерті молитись. І що? Написано, Даниїл молився так само як і до цього – тричі на день прославляючи свого Бога. Це також прояв високого духа. Сьо­годні не то що перед страхом смерті, а люди просто не ба­жають молитись (надіюсь ви розумієте, що мова іде не за звичайних людей, а саме за тих які переконані, що у них висо­кий дух). У більшості випадків це нестача часу. Люди бувають настільки зайняті, що навіть трудячись для Бога, не мають для Нього часу. Дивно, але у тих, які не мають і половину тієї відповідальності і завантаже­ності, яку мав Даниїл зовсім не мають часу на молитву! Їм не загрожує як йому смерть, а мо­литви все одно немає. Немає того духа. Того високого духа. І навряд чи у цих вічно зайнятих, завжди поспішаючих кудись людях, цар Дарій зміг би по­бачити достойного керувати своїм царством. Тому, що наяв­ність миру, уміння знаходити час для молитви серед числен­них робіт і турбот, це також невід’ємний прояв високого духа. Тому не дивлячись на усю завантаженість і смертельну загрозу Даниїл молився.

 

А далі написано, що коли ца­рю донесли на Даниїла, вимага­ючи кинути його у рів, то цар сильно засмутився і робив усе, щоб спасти Даниїла. От я і ду­маю собі, як же це жити і пово­дити себе треба, щоб сам цар сильно тужив за тобою?! Не тому, що ти підлабузник і гово­риш для нього тільки приємне, не тому, що вмієш різні анек­доти розповідати і язиком крас­но­мовні речі сплітати, а саме з поваги до тебе. Що ж таке треба робити, щоб серед численних палацових інтриг, цар поган­ської держави міг пова­жати і довіряти тобі?! Щоб спати і їсти не міг, хвилюючись за тебе?

 

Ну, а потім сталось те, що відо­мо навіть діткам, які відвідують недільну шкілку – Даниїл пот­ра­пив у яму з левами. І тут ті, у яких немає часу на молитву скажуть: «Ну, от молився, мо­лив­ся, а толку немає, все одно попав». І справді попав, бо у яму як і у халепу попасти може кожен і той що молиться і той, який знаходить час для молитви тільки по святах, різниця тіль­ки у тому, що з тобою станеться у тій ямі? І ті, які робили наклеп на Даниїла також попали у ту саму яму, і навіть до дна не долетіли як були розірвані.

Не треба думати, що ми мо­лимось, щоб не потрапляти до ям, як дехто може розуміти. І Йосип і Єремія були кинуті у яму. Ями були, є і будуть. І потрапити у них може кожен. Хтось послизнувся, хтось зади­вився вгору і не помітив, хтось потрапив у яму в темноті, хтось копав для іншого, а звалився сам, когось кинули у яму "бра­ти” (як Йосипа). Не дуже важ­ливо, як хто попав, повторю, потрапити у яму може кожен, а от поводи­тись у ямі так як це робив Даниїл чи Єремія, який продовжував і в ямі пророку­вати, по силам далеко не кож­ному.

 

Нарікати на Бога, Який це допустив; ображатись на царя, який за вірну службу так з ним вчинив; злословити тих, хто усе це підстроїв, – от далеко не весь перелік того чим би міг займа­тись Даниїл у місті свого пере­бування. А що ми чуємо? Він каже, – «Царю, навіки живи!». От справді прояв високого духа. Не тільки там, нагорі у царсь­ких палацах, а тут в цій ямі він проявляється у повній силі. А краще сказати у ямі він і проя­вляється. До цього вони також були, ці ями. Це ті складні пи­тання, які Даниїлу приходилось вирішувати. Це ті інтриги, че­рез які доводилось проходити. Це ті особисті проблеми, які необхідно було пережити. І усе це була підготовка, можна ска­зати тренування перед великою загрозою.

 

Ми можемо спотикатись і па­дати, нарікаючи на невеличкі ямки, сподіваючись, що коли опинимось як Даниїл у ямі з левами проявимо себе в усій силі. Це самообман! Людина, яка немає сил здолати мале, як може здолати велике?

Яка висота твого духа, не хо­чеш перевірити? Це дуже лег­ко. Будь уважним коли "пос­лиз­­нешся” і "впадеш” нас­туп­ний раз, не так глибоко як Да­ниїл, але цього буде достатньо, щоб поба­чити. Так, ми бачимо високі гори, дерева, будинки та інші велетенські механізми і спору­ди. Так от, висоту духа також можна побачити. Висоту твого духа також добре видно. Тільки треба бути уважним.

 

І не важливо який у тебе зріст. Бо хіба це важливо для нашого Царя? Для Нього важливо, щоб твій дух був возвишений, висо­кий! Щоб твої інтереси були підняті над інтересами земних царств, тобто у тебе не мають бути ті самі інтереси і цілі, які переслідують люди, що Бога не знають. Йому необхідно щоб твій дух не мав кар’єризму,  який у гордині шукає займати перші місця. «Чи не так роб­лять і книжники, і фарисеї?» – казав Ісус. Бо люди не помі­чають, як у своєму ка­р’єр­ному зрості і на Божому місці опиня­ються і навіть вище від Нього: судячи інших чи оскаржуючи якісь Божі дії.

Дарій міг бути спокійним, пос­тав­ляючи Дани­їла над своїм царством. А от чи наш Цар міг би нам довірити своє Царство? Тому то Він і бажає виховати собі достойних дітей. І хоче бачити, як ти, не дивлячись на усю твою зайня­тість, умієш зберігати мир і серед усіх земних кло­потів зна­й­ти час для молитви. Хай дуже короткої, але знайти.

І, звичайно головне Його ба­жання, щоб потрапивши у яму, якої глибини би вона не була і чим би не була наповнена ти міг ска­зати так як і Даниїл: «Царю, навіки живи!». У цих словах стільки щирої поваги. Для Да­ни­їла цар залишається царем, на­віть якщо його дії і не зовсім відповідають бажанням Да­ниїла.

Хай же царює вовіки наш Цар! І нехай із любої «ями» у якій ми можемо опинитись, Він чує ли­ше ці слова! Бо саме вони свід­чать про висоту нашого духа.  

 

 

                                                                                  Михаил Прапорщиков

Просмотров: 799 | Добавил: Mihail | Рейтинг: 5.0/15
Всего комментариев: 0

Меню сайта

Календарь

«  Март 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Наш опрос

Оцените мой сайт
Всего ответов: 47

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0